P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts
P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts

Pasūtījumi internetā

Ziemas riepu protektors – tā loma un ietekme uz braukšanu
  • 2227
  • 0

Ziemas riepu protektors – tā loma un ietekme uz braukšanu

Līdz ar apledojušiem ceļiem un sniegotām ielām, braukšanas apstākļi kļūst izaicinoši. Ziemas riepu protektora galvenā loma ir Jūsu auto drošības un optimālas veiktspējas nodrošināšanā aukstā ziemas laikā.

Ziemas riepas protektoru no vasaras un vissezonas riepu protektoriem atšķir to dziļums, gumijas sastāvs (ciets vai mīksts) un dizaina rakstu īpatnības (rievas, lameles un ribas).

Ziemas riepu protektora galvenie noteicošie faktori

Dažas specifiskas īpašības, kas raksturīgas atbilstoši tam, lai protektors tiktu galā ar ledus un sniegotiem ceļiem.

  • Dziļās protektora rievas . Ziemas riepām ir dziļākas protektora rievas. Tās ļauj labāk izvadīt sniegu, dubļus un ūdeni no riepas saskares vietas. Līdz ar to tiek uzlabota saķere ar ceļa virsmu, kā arī tiek samazināts hidroplanēšanas risks.
  • Iestrādātas lameles. Tie ir nelieli iegriezumi vai spraugas riepu protektoru blokos. Lameles uzlabo saķeri uz slidenām virsmām, piemēram, ledus, ļaujot riepai saglabāt labāku kontroli paātrinājuma, bremzēšanas un līkumu laikā.
  • Uzlaboti gumijas savienojumi. Ziemas riepās tiek izmantoti gumijas savienojumi, kas īpaši izstrādāti, lai saglabātu elastību aukstā temperatūrā.Gumija paliek lokana, nodrošinot labāku saķeri un samazinot slīdēšanas risku.
  • Riepas protektora dziļums un tā indikatori. Daudzām ziemas riepām protektora rievās ir iestrādāti protektora dziļuma indikatori. Šie indikatori palīdz Jums uzraudzīt atlikušo protektora dziļumu, ļaujot noteikt, kad ir pienācis laiks nomainīt riepas.

Kāds ir minimālais protektora dziļums ziemas riepām?

Pa Latvijas ceļiem, minimālais protektora dziļums ir 4 mm. Taču jārēķinās ar to, ka tas ir minimālais atļautais. Tātad, ja dziļums, riepām dilstot ir kļuvis mazāks par 4 mm, riepas ir obligāti jāmaina. Tā kā optimālais jaunu ziemas riepu protektora dziļums ir 8-10 mm, tad ņemot vērā to, ka atkarībā no braukšanas stila, riepām dilstot, ir vērts pavērot līdzi dziļumam, un ja tas ir kļuvis mazāks par 5,5 -6 mm, var droši jau sākt skatīties jaunu riepu plauktos. Jo mazāks ir dziļums ziemas riepu protektoram, jo vājāka paliek saķere ar ceļa segumu. Protektora dziļuma samazināšanos ietekmē tas, kāds ir Jūsu braukšanas stils. Jo agresīvāka braukšana, jo riepas ātrāk nodilst.

Svarīgi – nebraukt ar minimālo atļauto ziemas riepu protektora dziļumu ! Kāpēc?

  • Saķere ar ceļa segumu ir krietni samazināta! Riepu protektora dziļuma nozīme ir izšķiroša, lai nodrošinātu saķeri ar slidenu ceļa virsmu. Ziemas riepas atšķirībā no vasaras riepu protektora ir konstruētas ar dziļām rievām un kanāliem, lai izkliedētu sniegu un ūdeni, ļaujot riepai uzturēt kontaktu ar ceļu. Kad protektora dziļums nodilst līdz minimālajai robežai, riepas spēja novirzīt šos elementus ievērojami samazinās. Tas samazina saķeri, palielinot slīdēšanas un kontroles zaudēšanas risku, īpaši uz apledojušiem vai sniegotiem ceļiem.
  • Bremzēšanas ceļš kļūst garāks! Pietiekams protektora dziļums ir būtisks efektīvai bremzēšanas veiktspējai. Riepai nolietojoties, bremzēšanas spējas samazinās.Ārkārtas situācijās bremzēšanas ceļa aizkavēšanās var būt pat ļoti bīstama un izraisīt negadījumus.
  • Paaugstinās hidroplanēšanas risks! Hidroplanēšana notiek, kad starp riepu un ceļa virsmu uzkrājas ūdens slānis, kā rezultātā riepa zaudē kontaktu ar ceļu, un sāk it kā “peldēt”.
  • Ierobežota veiktspēja sniegā un apledojumā!
  • Naudas sodi! Pastāv risks saņemt naudas sodu, ja riepu protektora dziļums kļuvis vēl mazāks par atļauto.

Ja vēlaties pavisam drošas ziemas riepas Jūsu auto, kas īpaši būs aizsargāts uz sniegotiem un ledus klātiem ceļiem, tad ir jāveic izvēle par labu radžotām riepām. Radžotām riepām protektorā tiek iestrādāti metāla dzelkšņi, ko sauc par radzēm.

Riepas ar radzēm Latvijā drīkst izmantot tikai no 1.oktobra līdz 1.maijam.

Ko Jūs iegūstat, uzliekot radžotas riepas?

  • Jūsu bremzēšanas ceļš tiek samazināts,
  • Spēcīgāku saķeri ar ceļa virsmu,
  • Samazinātu sānslīdi līkumos,
  • Vēl lielāku stabilitāti un drošības sajūtu braukšanas laikā.

Riepu protektors ar radzēm (iestrādātiem metāla dzelkšņiem)

Kad ir laiks mainīt vasaras riepas uz ziemas riepām?

Ziemas riepām jābūt uzliktām obligāti laikā no 1.decembra līdz 1.martam.

Noslēgumā jāsaka, ka braukšana ar minimālo ziemas riepu protektora dziļumu ir ārkārtīgi bīstama. Tas apdraud saķeri, bremzēšanas veiktspēju un stabilitāti, palielinot negadījumu risku, īpaši ziemas apstākļos. Lai nodrošinātu savu un citu uz ceļa esošo drošību, ir ļoti svarīgi regulāri pārbaudīt savu ziemas riepu protektora dziļumu un nomainīt tās, kad tās sasniedz riepu ražotāja ieteikto minimālo robežu. Un iespējams ir vērts lemt par labu arī radžotu riepu izvēlei.

Izvēlieties ziemas riepas mūsu MMK riepu centros! Piedāvāsim riepas ar plašu zīmolu un protektoru dizaina izvēli, atbilstoši Jūsu budžeta iespējām un vajadzībām, par to varat būt droši!

Dodieties un izvēlieties ziemas riepas šeit !

KATEGORIJAS