P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts
P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts

Izvēlies vajadzīgo riepu izmēru

Ziemas riepas

Ziemas riepas ir izstrādātas, lai nodrošinātu drošu braukšanu aukstos apstākļos, sniegā un uz ledus. Tās ir veidotas no mīkstākas gumijas nekā vasaras vai vissezonas riepas, un tām ir dziļāks protektors ar lamelēm, kas uzlabo saķeri aukstā laikā. Lai gan ziemas riepas bez radzēm ir atļauts lietot visu gadu, tas nav ieteicams, jo siltā laikā to gumija ātrāk dilst, samazinās saķere un palielinās trokšņu līmenis.

Ceļu satiksmes noteikumi Latvijā nosaka obligātu ziemas vai vissezonas riepu lietošanu no 1. decembra līdz 1. martam, ar minimālo protektora dziļumu 4mm. Radžotās riepas drīkst lietot no 1. oktobra līdz 1. maijam.

Tiek rādīti 1–40 no 7641 rezultātiem

Ziemas vai vissezonas riepas Latvijā ir obligātas no 1.decembra līdz 1.martam, ar radzēm tās atļauts lietot no 1. oktobra līdz 1. maijam, taču bez radzēm ar tām atļauts ceļu satiksmē piedalīties visa gada garumā. Ziemas riepu gumijas sastāvs, to protektora raksts un dziļums izstrādāts tā, lai tās nodrošinātu efektīvu bremzēšanu un manevrētspēju jeb drošu braukšanu laikapstākļos, kad termometra stabiņš nokrīt zem +7*C atzīmes. Katra autovadītāja braukšanas stils un pārvietošanās apstākļi atšķiras, tāpēc riepu ražotāji izstrādā dažādu tipu ziemas riepas, sākot ar cietā sastāva Centrāleiropas tipa ziemas riepām, kas piemērotas braukšanai maigos ziemas apstākļos, līdz pat ziemas riepām ar radzēm, kas būs izcilas sabiedrotās cīņā ar tiešām skarbiem apstākļiem.

Ziemas vai vissezonas riepas Latvijā ir obligātas no 1.decembra līdz 1.martam, ar radzēm tās atļauts lietot no 1. oktobra līdz 1. maijam, taču bez radzēm ar tām atļauts ceļu satiksmē piedalīties visa gada garumā.

Kā izvēlēties ziemas riepas?

Riepas ir vissvarīgākais Jūsu auto drošības elements. Tās ir vienīgā auto daļa, kas ik mirkli ir tiešā saskarē ar ceļa virsmu. Gan ar auto ieskrienoties, gan braucot, manevrējot un svarīgākais – bremzējot, atslēgas vārds ir saķere. Ņemot vērā fizikas likumus – jebkuram kustībā esošam ķermenim, tajā skaitā braucošam auto, piemīt kinētiskā enerģija. Respektīvi, braucoša automašīna ir potenciāli bīstams objekts, ja tā vadība netiek kontrolēta vai tas kontroli zaudē. Tieši droša vadāmība un bremzēšana ir svarīgākie braukšanas drošības aspekti. Drošu vadāmību var nodrošināt tikai labs vadītājs ar ceļu satiksmes drošībai atbilstošā stāvoklī esošu auto un labām, laikapstākļiem piemērotām riepām.

Tātad, izvēloties riepas, svarīgākais rādītājs ir to saķere ar brauktuvi, kuru ietekmē vesela virkne mainīgu faktoru. Tajā skaitā: ceļa seguma kvalitāte, laikapstākļi, riepu kvalitāte, ziemas riepu tips jeb piemērotība, kā arī izvēlētais braukšanas ātrums. Visticamāk, katram no mums ir gadījusies kāda avārijas situācija, kad ir strauji jābremzē vai jāveic neparedzēts manevrs ar mērķi izvairīties no kāda šķēršļa, kas gadījies mūsu ceļā. Pārsvarā šādās situācijās vājais ķēdes posms ir nevis vadītāja reakcijas laiks, auto bremzes vai auto tehniskā manevrēšanas spēja, bet gan nepietiekama riepu saķere ar ceļa segumu.

Lai veiktu pareizo ziemas riepu izvēli, Tev jāzina:

  • Kādēļ labāk izvēlēties jaunas, kvalitatīvas budžeta vai vidējās klases riepas, nekā lietotas, pusnobrauktas premium klases riepas?
  • Jaunas budžeta klases vasaras vai lietotas premium?
  • Vai riepu izlaiduma gadam ir nozīme;
  • Ziemas riepu tipi;
  • Riepu apzīmējumi un klases;
  • Secinājumi un MMK riepu speciālistu ieteikumi;

Nevari izvēlēties? Mēs Tev palīdzēsim!

Riepu un disku speciālists Zigmārs

23204444

UZMANĪBU! Ziemas riepu protektora dziļums

Nav skaidrs, kur ir radies robežlielums 4mm – tas ir minimālais riepu protektora dziļums ar kādu drīkst pārvietoties Latvijas teritorijā ziemas periodā no 1.decembra līdz 1.martam. Ja runājam par drošību ziemā, tad braucot pa sniegu, ledu vai melno ledu ļoti bīstami ir braukt pat ar jaunām riepām ar 9-10mm protektoru, nerunājot par faktiski nolietotām, bīstamām ziemas riepām ar 4mm, 5mm un pat 6mm protektoru.

Riepas nav salīdzināmas ar elektroinstrumentu, kas vienlīdz labi kalpo pirmajā dienā un pēdējā pirms tas sabojājas.

Riepas dilst un noveco ar katru milimetru un dienu, kad to labās īpašības samazinās. Visām riepām ir lietderīgā, jeb drošā protektora daļa – dziļums līdz kuram ir veikti lamiļu smalkie iegriezumi – tieši šie smalkie iegriezumi arī nodrošina saķeri. Ja šī riepas virskārta nodilst, saķere būtiski pasliktinās. Pieņemot, ka jaunai radžojamai riepai ir 10mm dziļš protektors, tad drošā protektora daļa vairumā gadījumu būs no 10mm līdz 7-8mm. Savukārt, ja tā ir Skandināvijas tipa jeb mīkstā sastāva ziemas riepa, jaunas riepas protektors ir vidēji 9mm, tad drošā, efektīvā daļa, atkarībā no riepas modeļa, būs no 9mm līdz 7mm. Rupji rēķinot, riepām, kuru protektors ir mazāks par 6-7mm, pāri palikuši ir tikai atsevišķi dziļie protektora iegriezumi, šādas riepas pēc būtības ir līdzīgas vasaras riepām un ziemas apstākļos tās ir zaudējušas lielāko daļu savu veiktspējas īpašību.

To apstiprina jebkurš ziemas riepu tests un nav atšķirība, vai tas ir dārgs Nokian vai budžeta riepas Sailun – ar katru nodilušo milimetru riepas kļūst arvien nedrošākas, nemaz nerunājot par 4mm protektora robežlielumu – šādas riepas ziemas apstākļos ir ļoti bīstamas.

Likumi un noteikumi ir jārespektē, bet mēs kā riepu speciālisti neiesakām braukt ar ziemas riepām, kuru protektors ir zemāks par 6-7mm un riepas vecākas par 5 gadiem.

Tāpat arī noteikti nevajadzētu, izvēloties ziemas riepas, krist kārdinājumā, izvēloties lietotas brendu riepas, kuras ekspluatētas neskaidros apstākļos un kuru protektora lietderīgā daļa jau sen nodilusi.

Jaunas budžeta vai lietotas premium ziemas riepas?


Pretēji daudzu autovadītāju viedoklim, neapšaubāmi lielākais mīts riepu pasaulē ir uzskats, ka lietotas premium klases riepas būs drošākas par jaunām Ķīnā, Korejā, Ukrainā, Serbijā vai Krievijā riepām.

Braukšanai ziemā padilušas premium klases riepas viennozīmīgi ir nedrošas. Pārsvarā lietotas riepas ir tādas, ko kāds autovadītājs dažādu iemeslu dēļ ir atzinis par braukšanai nederīgām kāda defekta, vecuma vai nodiluma dēļ. Lietotas riepas tirgū parasti ir no 5 līdz pat 15 gadus vecas un pārsvarā vismaz par 30-50% nobrauktas. Respektīvi, visa drošā un lietderīgā protektora daļa ir nobraukta, gumija kļuvusi cieta vai pat izkaltusi un zaudējusi līdz pat 90% veiktspējas īpašību. Turklāt, tās ekspluatētas Jums nezināmos apstākļos, ļoti iespējams neatbilstoši glabātas un pārsvarā pārdodas bez jebkādas garantijas. Ja bremzēšana ziemā pa slidenu ceļa segumu ir apgrūtināta pat ar labākajām jaunajām ziemas riepām, tad ko gan var gaidīt no daļēji nodilušām, izkaltušām lietotām riepām?

No kurienes nāk lietotas ziemas riepas?

Lietotas riepas lielākoties Latvijas tirgū nokļūst no pirmās pasaules valstu autokapsētām, kur veci vai avārijās cietuši auto tiek iznīcināti. Ja nonākat izvēles priekšā – izvēlēties jaunas budžeta klases ziemas riepas vai lietotas kāda pasaules superbrenda riepas, simts procentos gadījumu iesakām izvēlēties jaunas riepas. Tās vienmēr būs izgājušas kvalitātes kontroli, kā arī atbildēs visām ES regulām, turklāt, tām būs arī garantija. Šādas riepas braukšanu ziemā padarīs drošāku gan Jums, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Vecas ziemas riepas – kas būtu jāzina

Ne mazāk svarīgs ir arī riepas vecums. No tā atkarīga riepas saķere ar ceļu, jo, lai arī mēs visi zinām, ka gumija pārstrādājas lēni, tā samērā ātri zaudē elastību un var sākt plaisāt, ja tiek uzglabāta nepiemērotos apstākļos. Viennozīmīgi, drošākās ir jaunas ziemas riepas, kas ražotas pēdējo divu gadu ietvaros. Būtiski kvalitātes zudumi nebūs novērojami arī riepām, kuras ražotas pirms 5 gadiem, bet uzglabātas atbilstošos apstākļos. Ceļu satiksmei bīstamākās ir vecas, lietotas – iepriekš par braukšanai nederīgām atzītas riepas. Neskatoties uz to, ka to sānus nereti rotās premium brendu uzraksti, kā piemēram Bridgestone, Michelin, Nokian vai Pirelli, atpazīstams uzraksts būs vienīgais vērtīgais, kas no šīs riepas atlicis. Kā jau iepriekš secinājām, šāda tipa riepas ir bīstamas ceļu satiksmei. Neapšaubāmi, pat svaigas Ķīnas riepas būs krietni labāka izvēle par jebkāda segmenta lietotām.

Lietotas ziemas riepas uz utilizāciju samestas kaudzē

Ziemas riepu specifika

Riepu tipa izvēli ietekmē ne tikai braukšanas apstākļi, bet arī autotransporta veids. Lielie SUV jeb apvidus auto ir krietni smagāki par kompaktklases automašīnām, tāpēc to kinētiskā enerģija pārvietojoties ir lielāka. Šādiem auto nepieciešamas platas un augstas ziemas riepas ar pēc iespējas lielāku saķeres laukumu ar ceļu, kā arī palielinātu klīrensu. Tikai ar šādām riepām apvidus auto spētu stāties pretī aizsnigušiem ceļiem. Tāpēc, pirms izvēlamies jaunas ziemas riepas, būtu jāizpēta, kāda izmēra riepas Jūsu konkrētajam auto inženieri paredzējuši.

Šo informāciju visbiežāk atradīsiet auto šofera puses durvju rāmja iekšpusē, zem degvielas vāciņa vai vienkārši auto grāmatiņā, kas parasti atrodas cimdu nodalījumā. Vispareizāk būtu izvēlēties auto inženieru noteikto izmēru, jo tas noteikts, ņemot vērā neskaitāmu daudzumu mainīgo, vislabākajai auto veiktspējai.

Ņemiet vērā:

  • Ziemas riepas nav paredzētas braukšanai visu gadu;
  • 225 – riepas platums (norādīts mm);
  • 50 – riepas augstums (% no riepas platuma);
  • R – radiālās konstrukcijas riepas;
  • 17 – riepas diametrs (collās)
  • 94 – riepas slodzes indekss
  • H – riepas ātruma indekss
Ziemas riepu specifikācija ar paskaidrojumiem

Konsultējies ar īstiem riepu speciālistiem, kam riepas ir ikdiena!

Vai palīdzēt izvēlēties? Droši zvaniet!

Riepu un disku speciālists Zigmārs

23204444

Ziemas riepas un to tipi

Cietā sastāva ziemas riepas

Cietā sastāva ziemas riepas

Cietā sastāva Centrāleiropas tipa jeb kā Latvijā tās ir pazīstamas – vissezonas riepas, kā jau pēc to nosaukuma var spriest, piemērotas Centrāleiropas klimata apstākļiem, kur ziemā līst un temperatūra mēdz svārstīties ap +5*C. MMK Riepu Serviss speciālisti šādas riepas Latvijas ziemas apstākļiem neiesaka. Lai arī Latvijā ziemas mēdz būt arī maigas, uz to noteikti nevajadzētu paļauties. Vissezonas jeb M+S riepas piemērotas tiem autovadītājiem, kas ziemā brauc reti un tikai pilsētas apstākļos, kur braukšanas ātrums ir ierobežots un ceļi regulāri tiek tīrīti.

Mīkstā sastāva ziemas riepas

Mīkstā sastāva jeb Skandināvijas tipa ziemas riepas

Mīkstā sastāva, frikcijas jeb Skandināvijas tipa ziemas riepas ir Latvijas ziemai piemērotas. Tās tiek darinātas no augstas kvalitātes, elastromēriem bagāta gumijas maisījuma un to protektora blokos blīvi izvietoti vairāki tūkstoši lameļu, kas ar asām kantēm iecērtas ledū. Šīs riepas lieliski veido saķeri gan sniegā, gan uz ledus. Turklāt, ja ziemā plānojat tālākus izbraucienus uz Eiropu, šīs riepas ir lieliska alternatīva radžu riepām, kuras lielā daļā Centrālās un Rietumeiropas valstu, ir aizliegtas.

Ziemas riepas ar radzēm

Ziemas riepas ar radzēm

Ja ziemā galvenais Jums ir drošība, iesakām izvēlēties radžu riepas. Šo riepu protektoros izvietotas radzes, kuras izcili veido saķeri ar apledojušiem ceļa posmiem. Turklāt, šāda tipa riepas izceļas arī ar palielinātu nodilumizturību, kalpotspēju paildzinot par līdz pat 60%. Šādas riepas izvēlas gan tie, kas ceļu satiksmē dalību tikai sākuši, gan arī daudzi pieredzējuši autobraucēji. Jāpiemin, ka radzes ir vienīgais, kas pilnvērtīgi spēs veidot saķeri vai pat glābt avārijas situācijā uz melnā ledus.


Apzīmējumi

Uz jebkuras ziemas riepas atradīsiet uzlīmi, uz kuras būs norādīti saķeres uz slapja asfalta un rites pretestības rādītāji, kā arī attiecīgās riepas trokšņu līmenis. Šie rādītāji tiek noteikti, balstoties uz datorsimulācijām un universāliem testiem. MMK Riepu Serviss speciālisti esaka riepas izvēlēties, balstoties uz savu braukšanas stilu un to, pa kurieni ziemā plānojat pārvietoties, nevis pēc uzlīmes uz riepas.

Ir maldinoši domāt, ka par ziemas riepām var spriest tāpat kā par veļasmašīnu – pēc uzlīmes. Kā jau noskaidrojām, katrs ziemas riepu tips paredzēts citiem braukšanas apstākļiem. Mīkstā sastāva ziemas riepas bieži redzamas ar zemiem saķeres un rites pretestības rādītājiem, bet patiesībā tās daudz labāk veidos saķeri ziemas apstākļos, nekā cietā sastāva riepas, kuru rādītāji uz uzlīmes labāki. Ziemas riepas ar radzēm netiek testētas vasaras apstākļos, tāpēc to uzlīmes ir bez saķeres un degvielas patēriņa rādītājiem, bet saķeri ar ledu tās veido labāk par citiem ziemas riepu tipiem.

Apzīmējumi ir derīgi standarta vasaras un UHP riepu modeļiem, tiem autovadītājiem, kas vasarā grasās pārvietoties tikai pa pilsētu un valsts maģistrālajām autotrasēm.

Ražotāju riepu apzīmējumi ar paskaidrojumiem

Bieži uzdotie jautājumi

  • Kad nepieciešams uzstādīt ziemas riepas?

    Ziemas vai vissezonas riepas Latvijā ir obligātas no 1.decembra līdz 1.martam, ar radzēm tās atļauts lietot no 1. oktobra līdz 1. maijam, taču bez radzēm ar tām atļauts ceļu satiksmē piedalīties visa gada garumā.

  • Jaunas budžeta klases ziemas riepas vai lietotas premium?

    Ja izvēle nonāk starp to, vai izvēlēties jaunas budžeta klases riepas vai lietotas premium, 10/10 gadījumos iesakām izvēlēties jaunas budžeta ziemas riepas. Jaunas budžeta klases ziemas riepas vienmēr ir svaigas, izgājušas kvalitātes kontroli un atbilst visām ES regulām. Turklāt, tām ir dziļš protektors, kas kalpos daudz ilgāk, nekā pusnobrauktas lietotas riepas.

  • Ar ko ziemas riepas atšķiras no vasaras riepām?

    Ziemas riepas no vasaras riepām atšķiras ar gumijas sastāvu un protektora rakstu. Vasaras riepu protektora raksti tiek izstrādāti tā, lai samazinātu akvaplanēšanas risku, nodrošinātu pēc iespējas augstāku braukšanas komfortu un veiktspēju. Ziemas riepas, savukārt, izgatavotas no mīksta gumijas sastāva, kas, kombinācijā ar lamelēm, nodrošina izcilu saķeri ar ledu un nezaudē elastību zemās gaisa temperatūrās.

  • Bīstamākie braukšanas apstākļi ziemā

    Viennozīmīgi, bīstāmākais braukšanas faktors ziemā ir melnais ledus. Lai saglabātu saķeri ar apledojušām ceļa virsmām, kā arī ar melno ledu, iesakām izvēlēties ziemas riepas ar radzēm.

  • Vai riepu izlaiduma gadam ir nozīme?

    Kaut arī gumija pārstrādājas lēni, tā diezgan ātri spēj zaudēt elastību un pat plaisāt, ja netiek uzglabāta pareizos apstākļos. Visdrošākās, protams ir pilnīgi jaunas riepas, kas ražotas 1-2 gadu ietvaros.

Uzzināt vairāk

MMK Riepas
MMK Riepas
MMK Riepas
MMK Riepas