P.-Pk. 900-1900

Se. 900-1700

Sv. Slēgts

P.-Pk. 900-1900

Se. 900-1700

Sv. Slēgts

Pasūtījumi internetā

P.-Pk. 900-1900

Se. 900-1700

Sv. Slēgts

Protektora dziļums vasaras riepām – kad tas kļūst nedrošs?

Protektora dziļums vasaras riepām – kad tas kļūst nedrošs?

19.03.2025

Rūpēties par riepu kvalitāti ir svarīgi visa gada garumā. Ja riepu protektora dziļums vasaras riepām ir pārāk sekls, tas ne tikai palielina akvaplanēšanas risku pēc lietusgāzēm, bet arī pagarina bremzēšanas ceļu un samazina automašīnas vadāmību pat uz sausa ceļa. Tādēļ regulāra vasaras riepu protektora dziļuma pārbaude ir vienkāršs, bet iedarbīgs solis komfortablas un drošas autovadīšanas nodrošināšanai.

Kā darbojas vasaras riepas?

Riepas konstrukcijā un dizainā nav nekā lieka un katram tās elementam ir sava nozīme riepu veiktspējas īpašību nodrošināšanā. Vasaras riepas ir optimizētas tā, lai varētu nodrošināt labu saķeri ar ceļu, kā arī stabilu un precīzu automašīnas vadāmību gan uz sausa, gan slapja ceļa seguma. Šīm riepām raksturīgs, ka:

  • tās izgatavotas no cietāka riepu gumijas maisījuma, kas saglabā savu stabilitāti karstumā, samazinot nodilumu un uzlabojot bremzēšanas efektivitāti uz sausa asfalta;
  • seklāks protektora dziļums vasaras riepām palīdz nodrošinā optimālu saskares laukumu starp riepu un ceļu, nepalielinot rites pretestību;
  • riepu protektors vasaras riepām ir ar plašām gareniskām un šķērseniskām rievām ūdens novadīšanai;
  • stingrākas sānsienas un vieglāks iekšējais karkass, kas novērš riepas deformācijas.
Kāds ir optimāls protektora dziļums vasaras riepām?

Kāds ir optimāls protektora dziļums vasaras riepām?

Atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem minimālais protektora dziļums ir 1.6 mm, tomēr speciālistu ieteiktais dziļums ir 3 mm. Tas tādēļ, ka jau pie 3 mm dziļa protekora, riepas īpaši uz slapja asfalta sāk ievērojami zaudēt savu efektivitāti un nav vairs drošas. Braucot ar automašīnu, kuras protektors vasaras riepām ir seklāks par 3 mm:

  • pastāv lielāka iespēja saslīdēt ceļa līkumos vai zaudēt kontroli pār automašīnas vadamību avārijas situācijās.
  • pastāv augsts akvaplanēšanas risks, jo protektors vairs nespēj novadīt ūdeni no saskares zonas ar ceļu, un riepa var uz mirkli zaudēt saķeri, slīdot kā uz ledus;
  • būtiski palielinās bremzēšanas ceļš;

Par cik var pagarināties bremzēšanas ceļš vasaras riepām?

Nodilis protektors vasaras riepām uz slapja ceļa seguma bremzēšanas ceļu no pilna braukšanas ātruma līdz apstāšanās brīdim palielina par  aptuveni 30-40%, kas ir īpaši kritisks attāluma pieaugums pilsētvidē un avārijas situācijās. Savukārt, uz sausa ceļa atšķirības būs mazākas, taču vēl aizvien nozīmīgas.

50 km/h
90 km/h
110 km/h
Sauss
Slapš
Sauss
Slapš
Sauss
Slapš
Jaunas vasaras riepas (7.5-8 mm)
~11 m
~14 m
~32 m
~42 m
~45 m
~60 m
Riepas ar 3 mm dziļu protektoru
~12.5 m
~17 m
~36 m
~50 m
~51 m
~70 m
Riepas ar 1.6 mm dziļu protektoru
~14 m
~21 m
~41 m
~62 m
~59 m
~86 m
Kā pareizi pārbaudīt riepu protektora dziļumu?

Kā pareizi pārbaudīt riepu protektora dziļumu?

Riepu protektora dziļuma pārbaude ir vienkārša, tādēļ to var veikt arī pašu spēkiem, ne tikai servisā. Tās veikšanai auto preču veikalos var iegādāties specializētu mērinstrumentu precīza mērījuma iegūšanai vai var veikt testu ar 1 € monētu. Ja, ievietojot monētu protektoru rievās, tās zeltītā apmale ir redzama, tas nozīmē, ka protektora dziļums vasaras riepām ir mazāks par 3 mm. Svarīgi atcerēties, kas riepu protektora dziļums ir jāpārbauda vairākas vietās gan pa vidu, gan pie sānu malām.

Kas jāzin par vasaras riepu nodiluma indikatoriem?

Regulāru sekošanu līdzi riepu nodilumam atvieglo nodiluma indikatori jeb TWI (Tread Wear Indicators), kas tiek iestrādāti riepas protektora rievās kā nelieli izciļņi vai paaugtinājumi. To atrašanās vieta tiek atzīmēta uz riepu sānu malām ar burtu TWI un bultiņas marķējumu. Ja riepu protektora nodilums sasniedz šos izcilņus, riepa ir sasniegusi minimāli pieļaujamo dziļumu – 1.6 mm. Tādēļ šie indikatori ir uzskatāmi par pēdējo brīdinājumu nepieciešamībai nomainīt riepas, un nav ieteicams gaidīt līdz riepa nodilst līdz indikatora atzīmei.

Kā var palīdzēt MMK Riepu centri?

MMK Riepu centros vienuviet pieejams viss nepieciešamais vasaras riepu maiņai gan plašākais riepu klāsts Latvijā no populāriem un jomas ekspertu atzītiem zīmoliem, gan izdevīgi un augstas kvalitātes servisa pakalpojumi, ietverot riepu montāžu, balansēšanu un savirzes regulēšanu uz augstās precizitātes iekārtām. Palīdzēsim ikvienam automašīnas īpašniekam atrast automašīnas modelim, braukšanas paradumiem un budžetam vispiemērotāko risinājumu!

Īpašie piedāvājumi

Esat uzzinājis, kāda tipa riepas patērēs mazāk degvielu uz asfalta seguma. Lai samazinātu degvielas patēriņu, izvēlieties riepas ar augstu efektivitātes klasi, zemu rites pretestību un piemērotu platumu.

    Saistītie raksti

    MMK Riepas
    MMK Riepas
    MMK Riepas
    MMK Riepas