Ko nozīmē M+S riepas marķējums?
Riepu apzīmējumi M+S (Mud and Snow) norāda, ka konkrētās riepas to ražotājs ir paredzējis braukšanai sarežģītākos ceļa apstākļos nekā ar standarta vasaras riepām. Šādu riepu protektora raksts un gumijas sastāvs visbiežāk ir piemērots braukšanai pa dubļainu ceļu vai pa plānu sniega kārtu, tādēļ daudzas vissezonas riepas ir redzamas ar šādu marķējumu. Taču M+S marķējums pats par sevi nav testos apliecināts kvalitātes un drošības garants uz ziemas ceļiem, bet drīzāk ražotāja deklarācija par riepas veiktspējai piemērotiem apstākļiem. Tas nozīmē, ka M+S riepas vasarā vai starpsezonā ir efektīvākas un drošākas nekā ziemā.
Ar ko atšķiras „kalns un sniegpārsliņa” riepas no M+S riepām?
Atšķirībā no M+S riepām ziemas riepas ar sniegpārsliņu jeb 3PMSF marķējumu ir sertificētas un testētas atbilstoši ANO EEK R117 noteikumiem, tādēļ „kalna un sniegpārsliņas” simbols uz riepu sānu malas kalpo kā apliecinājums tam, ka riepa ir paredzēta optimālas saķeres un drošas veiktspējas nodrošināšanai pat bargos ziemas apstākļos – lielā salā uz apledojuma vai sniega. Šādas ziemas riepas tiek atbilstoši konstruētas, domājot par Ziemeļvalstu klimatiskajiem apstākļiem.
Kritērijs | Vissezonas riepas M+S | Ziemas „Kalns un sniegpārsliņa” riepas |
---|---|---|
Riepu gumijas sastāvs | Sāk sacietēt, kad gaisa temperatūra ir robežas no 0 °C līdz +5 °C. Jo stiprāks kļūs sals, jo izteiktāk zudīs saķere ar ceļu | Ziemas riepas ar 3PMSF marķējumu saglabā savu elastību līdz pat -20 °C, -30 °C lielam salam, ļaujot saglabāt arī labu saķeri |
Riepu protektora dizains | Lielāki protektora bloki un platas rievas, kas palīdz samazināt akvaplanēšanas risku, bet maz lameļu. Tādēļ M+S riepas nespēj nodrošināt pietiekamu saķeri uz sniega vai apledojuma | Agresīvāks protektora raksts ar blīvu lameļu tīklojumu, kas ļauj riepai labāk pieķerties pie ledus un sablīvēta sniega virsmas. Tas palīdz uzlabot bremzēšanas efektivitāti un vadāmības stabilitāti |
Bremzēšanas ceļš atbilstoši neatkarīgiem salīdzinošajiem testiem | M+S riepas ziemā pagarina bremzēšanas ceļu vidēji par 20-30%. Pie ~50 km/h uz sniega tas ir ~27.1 m, bet uz ledus pie 16 km/h – aptuveni 12.1 m | Pie ~50 km/h uz sniega tas ir ~18.0 m, bet uz ledus pie 16 km/h – aptuveni 6.5 m |
Saķere uz slapja asfalta | Ja gaisa temperatūra ir augstāka par +7 °C, M+S riepas būs efektīvākas nekā ziemas riepas | Ja temperatūra pieturas robežās no 0 °C līdz +5 °C, riepas spēj nodrošināt drošu saķeri ar ceļu |
Vai M+S riepas aizliegums paredz sodus?
Normatīvajos aktos ietvertā prasība ziemas periodā lietot ziemas „Kalns un sniegpārsliņa” riepas ir obligāta, tādēļ M+S riepas bez papildus 3PMSF simbola šajā laikā netiks uzskatītas par ziemas apstākļiem piemērotām riepām. Ja automašīnai ziemā būs M+S riepas, CSDD neļaus iziet automašīnas tehnisko apskati. Turklāt, par braukšanu ar ziemas apstākļiem nepiemērotām riepām periodā no 1. decembra līdz 1. martam autovadītājam tiks piemērots arī naudassods – sešu naudas soda vienību jeb 30 eiro apmērā.
Īpašie piedāvājumi
Esat uzzinājis, kāda tipa riepas patērēs mazāk degvielu uz asfalta seguma. Lai samazinātu degvielas patēriņu, izvēlieties riepas ar augstu efektivitātes klasi, zemu rites pretestību un piemērotu platumu.
Saistītie raksti