P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts
P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts
Riepu atjaunošana
  • 5341
  • 0

Riepu atjaunošana

Nu jau pavisam droši varam teikt, ka ar abām kājām esam iekāpuši ziemā. Lai arī lielais sals vēl līdz mums nav ticis, apledojums uz ceļiem ir novērojams visā Latvijā un arī ceļu tīrīšana ir ļoti atšķirīga katrai apdzīvotajai vietai. Latvijā ziemas riepas ir obligāta nepieciešamība izmantot no 1. decembra līdz 1. martam, bet, tā kā ar gadalaikiem Latvijā ir kā ar bitēm, ar kurām neko nevar zināt, tad tās var uzlikt parādoties pirmajam salam, kas var būt ātrāk par decembri un noņemt pēc 1. marta. Riepas ar radzēm Latvijā ir aizliegts izmantot vasarā. Ar šāda tipa riepām drīkst braukt no 1. oktobra līdz 1. maijam.

Riepu izvēle automašīnām ir ļoti individuāla un subjektīva. Ne tikai dažādi automašīnas gabarīti un īpašības, bet arī auto īpašnieka vēlmes un finansiālā rocība. Kāds dod priekšroku riepas mainīt katru sezonu, kādam citam būs ērtāk izmantot vissezonas riepas. Tāpat ļoti individuāla ir jaunu vai lietotu riepu iegāde vai izmantošana. Pēdējos gados populāra ir kļuvusi riepu atjaunošana, kas piešķir riepām otru elpu.

Kā tas notiek?

Riepu atjaunošana ir pavisam vienkāršs un elementārs process – uz vecās riepas karkasa tiek uzlikta jauna protektora kārta, šādā veidā pagarinot riepas mūžu, jo karkasa mūža ilgums ir garāks. Šādu procedūru ir iespējams veikt tikai tām riepām, kuras ražotājs jau ir ražojis kā atjaunojamas.

Visas atjaunotās riepas tiek pārbaudītas pilnīgi tāpat kā jaunas un uz tām ir jābūt speciālai atzīmei par to stāvokli, ko apzīmē ar vārdu “retread”. Visbiežāk riepas tiek atjaunotas kravas automašīnām. Vieglo automašīnu riepu atjaunošana aizņem vien nedaudz vairāk par 10% no visu atjaunoto riepu skaita.

Plusi un mīnusi

Protams, kā jau jebkurai ikdienā izmantojamai precei, arī atjaunotajām riepām ir savi plusi un mīnusi, kas uzmanīgi jāizvērtē, pirms šādas procedūras veikšanas vai atjaunotu riepu iegādes. Kā viens no lielākajiem plusiem ir atjaunoto riepu cena, kas parasti ir aptuveni par 40% zemāka kā jaunām riepām. Šādu riepu izmantošana arī palīdz tiem, kuri ir entuziastiski dabas mīļotāji, jo šādā veidā ievērojami tiek samazināts izmesto riepu daudzums. Kā mīnusus var minēt nedaudz lielāku trokšņa līmeni, jo atjaunotas riepas ir skaļākas kā jaunas. Būtiski pieminēt arī to, ka bremzēšanas kvalitāte būs nedaudz mazāka kā jaunām riepām.

MMK Riepas
MMK Riepas
MMK Riepas
MMK Riepas