Precīza automašīnas savirzes un riteņu ģeometrijas regulēšana ar HUNTER tehnoloģiju
Piedāvājam automašīnas riepu savirzes jeb riteņu ģeometrijas regulēšanu, kas pagarina riepu kalpošanas laiku, uzlabo vadāmību un braukšanas komfortu.
Izmantojam jaunākās paaudzes HUNTER “HAWKEYE 4” ELITE CM lāzeru stendu no ASV, nodrošinot maksimālu precizitāti.
Savirzes regulēšana pieejama vieglajām, apvidus un komerctransporta automašīnām līdz 3,5T, neatkarīgi no markas – BMW, Audi, VW, Toyota, Honda, Volvo, Ford u.c.
Visiem darbiem sniedzam 100% garantiju.
Savirzes regulēšanas cenas
Savirzes regulēšanas cena norādīta par pilnu priekšējās un aizmugurējās ass savirzes regulēšanu gadījumos, kad visas regulēšanas skrūves izdodas atskrūvēt bez aizķeršanās.
Savirzes jeb riteņu ģeometrijas regulēšanas pakalpojums | Cena |
---|---|
Savērsuma un sagāzuma regulēšana automašīnas abām asīm, ieskaitot diagnostiku un izdruku | No 35.00 EUR |
Apvidus automašinu un komerctransporta savērsuma un sagāzuma regulēšana, ieskaitot diagnostiku un izdruku | No 40.00 EUR |
Diagnostika un datora izdruka bez savirzes regulēšanas | 25,00 EUR |
Kas ir riepu savirze un kāpēc tā ir svarīga?
Savirze ir automašīnas riteņu novietojums, kas nosaka, vai riteņi ir nedaudz pavērsti uz iekšu vai uz āru, skatoties no augšas. Tā ir daļa no riteņu ģeometrijas, un tās pareiza regulēšana palīdz nodrošināt vienmērīgu riepu nodilumu, labāku vadāmību un drošu braukšanu.
Riteņu savirzes regulējumi ir ļoti svarīgi, jo riteņi, kas nav noregulēti, var izraisīt tādas problēmas kā:
- Riepu ātra vai nevienmērīga dilšana;
- Palielināts degvielas patēriņš;
- Samazināts braukšanas komforts;
- Slikta auto vadāmība.
Kas ir savirzes regulēšana?
Savirzes regulēšana ir transportlīdzekļa riteņu ģeometrijas noregulēšanas process, kura mērķis ir precīzi iestatīt riteņu savstarpējo leņķi atbilstoši ražotāja tehniskajām specifikācijām. Šī regulēšana nodrošina vienmērīgu riepu nodilumu, uzlabo automašīnas vadāmību, stabilitāti un braukšanas drošību.
Kādas pazīmes norāda uz savirzes regulēšanas nepieciešamību?
Automašīnas vadāmības problēmas, kad auto nepārtraukti velk uz vienu vai otru pusi, var būt viena no svarīgākajām pazīmēm, kas liecina par nepieciešamību veikt savirzes regulēšanu. Papildus norādes par kļūdām savirzes regulēšanā var sniegt arī stūres neierasta darbība, piemēram, braucot taisni, stūre neatrodas vidus stāvoklī, vai, braucot taisni, pa līdzenu ceļu parādās vibrācijas, kā arī nevienmērīgs riepu protektora nodilums. Kamēr transportlīdzeklis stāv, ir iespējams izmērīt protektoru dziļumu vairākās riepas vietās. Ja vairāk nodilusi riepas iekšējā vai ārējā mala, tas var norādīt, ka nepieciešama savirzes regulēšana.
Kā tiek veikta riteņu ģeometrijas regulēšana?
Ja nav iepriekšējas pieredzes, savirzes regulēšanu nav ieteicams veikt pašu spēkiem, jo tā prasa augstu precizitāti un tehniskas zināšanas. Regulēšanas process sevī iekļauj pareizu savērsuma un sagāzuma regulēšanu, lai transportlīdzeklis atbilstu ražotāja specifikācijai un tas ne vienmēr būs ideāli taisns riteņu novietojums 0 grādu leņķī.
Lielākai daļai mūsdienīgo automašīnu savirzes procesā tiek regulēti trīs aspekti – sagāzums, svērums un casters jeb stūres ass.
Kontakti
Zvani un piesaki savirzes regulēšanu sev ērtā laikā!

Sagāzums un sagāzuma regulēšana
Lai garantētu precīzu un stabilu automašīnas vadāmību, ir svarīgi pareizi noregulēt sagāzumu. Regulējot sagāzumu, tiek koriģēts riteņa sagāzums uz iekšu vai āru atkarībā no auto specifikācijas. Pozitīvs vai negatīvs sagāzuma leņķis var negatīvi ietekmēt riepu nodilumu un auto gaitas īpašības.

Svērums un savērsuma regulēšana
Savērsuma leņķis ir rādītājs, ko visbiežāk lielākā daļa cilvēku saista ar savirzes regulēšanu. Savērsums ietekmē to, kādā leņķi riteņi atrodas attiecībā gan pret mašīnas braukšanas virzienu, gan viens pret otru. Automašīnas riteņi nedrīkst būt ne pārmērīgi “iegāzti”, ne “izgāzti”, to leņķiem jāsakrīt ar ražotāja norādītajām specifikācijām. Tieši problēmas ar savērsumu, var visātrāk sabojāt automašīnas riepu protektorus, nevienmērīgi tās deldējot vai pat izraujot gumijas gabalus.

Casters jeb stūres ass regulēšana
Stūres ass ir līnija starp riteņa augšējiem un apakšējiem savienojumiem. Savirzes regulēšanā tiek koriģēts riteņu leņķis kas norāda, cik tālu uz priekšu vai atpakaļ (virzienā uz vadītāju vai prom no tā) atrodas stūres ass. Lielākajai daļai transportlīdzekļu ir pozitīvs casters, kas nozīmē, ka stūres ass ir ar novirzi uz vadītāja pusi. Tādēļ, lai nodrošinātu labāku taisnvirziena stabilitāti, palielinās stūrēšanas slodze.
Cik maksā savirzes regulēšana?
Savirzes izmaksas var atšķirties atkarībā no vairākiem faktoriem, ņemot vērā:
- Vai automašīnas savirzi iespējams regulēt abām asīm;
- Automašīnas izmēra un veida – vieglais, apvidus, vai komerctransports.
Auto savirzes regulēšanas cena parasti ir no 30-50 eiro.
Kādēļ savirzes regulēšana ir nepieciešama?
Slikta riepu savirze var izraisīt paātrinātu vai nevienmērīgu riepu nodilumu, kā arī nopietni ietekmēt riepu saķeri ar ceļu, īpaši ziemas apstākļos. MMK Riepu centra speciālisti rekomendē savirzi pārbaudīt regulāri, lai izvairītos no neplānotas riepu maiņas un lielākiem automašīnas ekspluatācijas izdevumiem.
Vienmērīga riepu nodiluma nodrošināšana
Straujš un nevienmērīgs riepu nolietojums nozīmē, ka riepu nomaiņai nāksies veikt biežāk un tērēt vairāk naudas, tāpēc savirzes regulēšana ilgtermiņā palīdzēs ietaupīt automašīnas uzturēšanas izdevumus.
Nepalielina degvielas patēriņu
Nepareizi noregulēta savirze var veicināt automašīnas vadāmības problēmas, piemēram, vilkšanu uz vienu vai otru pusi vai radīt papildus bremzēšanas spēkus. Šo problēmu dēļ pastiprinās rites pretestība, palielinot transportlīdzekļa degvielas patēriņu.
Veicina lielāku komfortu kustībā
Nepareizi noregulēta riepu savirze var padarīt automašīnas kustības saraustītas un izraisīt nepatīkamas stūres vibrācijas, kas nogurdina autovadītāju.
Biežāk uzdotie jautājumi
-
Cik bieži jāregulē savirze?
Nav precīzi noteikts, cik bieži nepieciešama savirzes regulēšana. Savirzes regulēšanas biežums ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un paradumiem. Daudzi jomas eksperti iesaka savirzi pārbaudīt pēc katras reizes, kad automašīna ir bijusi servisā vai tai ir veikta riepu maiņa. Ja automašīnai ir zemprofila riepas, kas mazāk apsorbē triecienus, braucot pa bedrainiem ceļiem, automašīnas riepu savirze ir jāpārbauda biežāk.
Galvenie auto remontu un apkopes darbi, pēc kuriem ieteicams veikt savirzes regulēšanu ir:
- Riepu maiņa;
- Jebkuras ritošās daļās/ piekares sistēmas daļas maiņa vai remonts;
- Pārbaudes pēc dažādiem negadījumiem, t.sk. pēc lieliem triecieniem, iebraucot bedrē vai riteņiem saduroties ar kādu citu šķērsli.
Automašīnas riepu vai disku bojājumu gadījumā savirze ir obligāti jāpārbauda, jo visticamāk trieciens, kas radījis bojājumus, būs ”izsitis” auto piekares ģeometriju un būs nepieciešama tās pieregulēšana.
-
Cik ilgi notiek savirzes regulēšana?
Savirzes regulēšana nav laikietilpīga procedūra un parasti ilgst aptuveni līdz vienai stundai. Izņēmuma gadījumi, kad savirzes regulēšana var prasīt nedaudz ilgāku laiku, ir situācijas, kad mehāniķis ir atradīs saplīsušas vai nolietojušās piekares sistēmas detaļas, kuru nomaiņa prasa ilgāku laiku.
-
Cik ilgam laikam derīga noregulēta savirze?
Noregulētas savirzes precīzas darbības laiks ir atkarīgs no ikdienas braukšanas apstākļiem un autovadīšanas stila. Transportlīdzekļiem, kas tiek vadīti sportiskā režīmā ar lielākiem ātrumiem un agresīvāku bremzēšanu vai pa nelīdzeniem ceļiem, biežāk būs nepieciešama savirzes regulēšana. Savukārt, automašīnām, kas tiek izmantotas braukšanai tikai pa pilsētvidi, savirzi var pārbaudīt retāk.
-
Kas notiek, ja neveic riteņu savirzes regulēšanu?
Ja neveic riteņu ģeometrijas regulēšanu, riepas var nodilt ievērojami ātrāk un nevienmērīgāk. Nevienmērīgs riepu nolietojums var ietekmēt drošību un padarīt braucienu mazāk komfortablu, tāpēc labā prakse ir savirzi pārbaudīt regulāri. Tāpat nepareiza savirze nozīmē, ka riepas būs jāmaina ātrāk nekā paredzēts. Tādēļ, iztērējot apmēram 30 eiro uz savirzes regulēšanu, ir iespējams ietaupīt uz riepu maiņu, kuras summa par komplektu nereti pārsniedz 800-1000 eiro.
-
Cik ātri nodilst riepas ar sliktu savirzi?
Riepu nodilums, ko izraisa savirzes problēmas, ir atkarīgs no problēmas smaguma. Laika gaitā pat nelielas nobīdes var saīsināt riepas mūžu pat par 10 000 – 30 000 kilometru, bet liela novirze, ja laicīgi neizdodas to novērst, var nevienmērīgi nodeldēt vai izraut riepas gumijas gabalus pat dažu simtu kilometru laikā.
-
Vai nepareiza riteņu ģeometrija var izraisīt vibrāciju?
Jā, protams. Nepareizs riteņu novietojums var radīt stūres vibrācijas un sajūtu, ka visa mašīna dreb. Vibrācijas automašīnā veicina visu detaļu, bet īpaši piekares detaļu ātrāku nolietojumu. MMK iesaka regulēt savirzi vismaz reizi reizi gadā, tas palīdzēs gan ietaupīt naudu, gan nodrošināt braukšanas komfortu un drošību.
Tev ir citi jautājumi?
Mūsu riepu speciālisti Tev palīdzēs rast atbildes.
Mūkusalas 72D
MMK pie Riga Plaza
Citi mūsu pakalpojumi

Riepu remonts
Riepu remonts: cenas piedāvājums Kādus bojājumus var salabot? Lai novērtētu, vai riepu remonts ir iespējams…

Disku remonts
Savlaicīgs disku remonts ir svarīgs Jūsu drošībai Jo ātrāk tiek veikts disku remonts, jo lielākas…

Kondicionieru uzpilde
Profesionāla kondicioniera uzpilde – komfortam visos gadalaikos Regulāra auto kondicionieru uzpilde nodrošina ne tikai patīkamu…
Riepu glabāšana
Nav vietas riepām? Mums ir risinājums! Ja dzīvo dzīvoklī vai vienkārši nav piemērotas vietas, kur…
Mūsu speciālisti vienmēr ieteiks visizdevīgāko risinājumu tieši Tavai situācijai!
Viņi vienmēr Tev ieteiks Tavai situācijai visizdevīgāko variantu!

